Här kan du läsa svaren på de vanligaste frågorna om e-tjänsten Mitt försörjningsstöd.
Fungerar din e-legitimation i andra sammanhang? Om inte, kontakta leverantören.
Testa gärna på en annan enhet, exempelvis mobiltelefon, surfplatta eller dator, en annan webbläsare och vid olika tidpunkter.
Du kan även prova att rensa cachen, cookies och webbplatsdata i din webbläsare, starta om webbläsaren och klicka på länken till e-tjänsten igen.
Du får då ett sms eller e-postmeddelande om att det finns ny information från Lunds kommun (arbetsmarknads- och socialförvaltningen eller försörjningsstöd nämns inte). Du får notifiering när vi fattat beslut, publicerat en journalanteckning eller publicerat ett dokument eller brev i ditt ärende.
Har du bifogat filer? Säkerställ att de är i rätt format: pdf, png, jpg/jpeg, bmp, gif, jp2, tif, doc eller docx. Kontrollera även att filnamnen inte innehåller några tecken förutom bokstäverna A-Ö och siffrorna 0-9. Om inte det hjälper kan du ta bort filerna från e-ansökan och lämna in underlagen separat.
Ni måste båda logga in med e-legitimation i e-tjänsten och godkänna ansökan.
Eftersom du endast kan lämna in en ansökan i taget via e-tjänsten behöver du i så fall lämna in en ansökan på papper för den andra månaden.
Skriv förra månadens kostnad. Om vi vid din nästa ansökan upptäcker att den kostnad du beviljades skilde sig mot den faktiska kostnaden kan detta korrigeras i beräkningen.
Summera i så fall utgifterna och fyll i totalsumman i rutan i ansökan. Exempelvis om både du och din sambo betalar 110 kr i månadsavgift till a-kassan slår ni ihop detta till 110+110=220 kr och fyller i 220 kr i ansökan.
Nej, anledningen till att det finns två rutor är för att vissa har två separata elbolag.
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?