Du som har en funktionsnedsättning kan ansöka om ett inkomstprövat kommunalt bostadsbidrag.
Du har möjlighet att ansöka om bidraget om du uppfyller följande kriterier:
Du har möjlighet att ansöka om bidraget om du uppfyller följande kriterier:
Kontakta medborgarcenter för att få blanketten skickad hem till dig. Blanketten heter "Ansökan om kommunalt bostadsbidrag för personer med funktionsnedsättning i ordinärt boende (eget boende) eller annan särskilt anpassad bostad".
Telefon medborgarcenter: 046-359 50 00
E-post: lundskommun@lund.se
Skicka in din ansökan tillsammans med underlag om din funktionsnedsättning, bostad, bostadskostnad, ekonomi och uppgifter om eventuella hushållsmedlemmar.
Skicka din ansökan till: Myndighetsfunktionen, Box 41, 221 00 Lund.
Du har möjligheten att ansöka om bidraget om du uppfyller följande kriterier:
Har du frågor eller vill ha hjälp med din ansökan är du varmt välkommen att ta kontakt med medborgarcenter. Berätta vad du behöver hjälp med när du kontaktar oss, du får svar direkt eller blir lotsad vidare till en handläggare.
Telefon medborgarcenter: 046-359 50 00
Avgiftshandläggarna har telefontid måndag–fredag 9.00–11.30 och måndag, onsdag och torsdag 13.30–15.00 och nås via medborgarcenter.
E-post: avgiftsgruppen@lund.se
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?