Du som har en funktionsnedsättning kan ansöka om ett inkomstprövat kommunalt bostadsbidrag.
Skicka in en skriftlig ansökan om KBF (kommunalt bostadsbidrag för dig med funktionsnedsättning) tillsammans med underlag om din funktionsnedsättning, bostad, bostadskostnad och ekonomi och uppgifter om eventuella hushållsmedlemmar.
Skicka din ansökan till: Myndighetsfunktionen, Box 41, 221 00 Lund.
Du har möjlighet att ansöka om bidraget om du uppfyller följande kriterier:
Kontakta en bostadsanpassningshandläggare om du har frågor.
E-post: bostadsanpassning@lund.se
Telefon: 046-359 51 22 eller 046-359 83 48
Du har möjlighet att ansöka om bidraget om du uppfyller följande kriterier:
Du har möjligheten att ansöka om bidraget om du uppfyller följande kriterier:
Har du fler frågor eller vill ha hjälp med din ansökan är du varmt välkommen att ta kontakt med medborgarcenter. Berätta vad du behöver hjälp med när du kontaktar oss, du får svar direkt eller blir lotsad vidare till en handläggare.
Telefon medborgarcenter: 046-359 50 00
Avgiftshandläggarna har telefontid måndag–torsdag 10.00–12.00 och onsdag–torsdag 13.30–15.00 och nås via medborgarcenter.
E-post: avgiftsgruppen@lund.se
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?