$currentPage

Sommar

Det här händer i sommar

Under sommaren händer det massor av saker i hela kommunen – musik, kultur och event. Men också det som alltid finns, så som utebaden, tennisplanerna, härliga skogsstigar och solnedgångar. Här har vi listat det mesta av vad som händer i sommar.

Oavsett hur gammal du är eller vad du har får intressen finns det massor av saker att göra i hela Lunds kommun. Hela sommaren!

Sommarlund är upplevelser för barn och vuxna i alla åldrar, i stad och byar, hela sommaren – kultur och nöje där du är helt enkelt.

Är du mellan 6 och 18 år? Perfekt! Då har vi massor med aktiviteter för dig, hela sommaren. Och allt är gratis! Bad, inlines, film, pyssel.

Här finns massor av badställen - utomhuspooler, sjöar, plaskdammar. Och så långt är det inte till havet!

Sommarens stora ungdomssatsning där alla våra mötesplatser för unga flyttar ut till Stadsparken. Dessutom kommer det finnas rullande aktivitetsvagnar och spännande utflykter.

Skejta, springa, spela tennis eller klättra? Testa ett utegym eller pröva discgolf. Möjligheterna finns, vad kommer du att testa?

Välkommen att bada i skogens skugga. Vi har flera fantastiska skogar och leder att utforska. Ta med vatten, solkräm och kanske myggmedel, så lovar vi en härlig stund!

För dig som är 65 år eller äldre erbjuder vi massor av aktiviteter hela sommaren. Utflykter, tipspromenad och flottfärd för att nämna några.

Porten till naturen! Här kan du lära dig om traktens växter, fåglar, insekter och djur, kulturhistoria och geologi.

Alla mellan sex och 16 år kan delta. Läs sex böcker och få en! Du kan läsa med ögonen, fingrarna, öronen eller på annat sätt. Hämta ditt häfte för Sommarboken på ditt bibliotek.

Allt vi gör, gör vi för dig

Vi vill att alla ska få möjlighet till en sommar som skapar minnen. Därför sätter vi ihop massor av upplevelser till dig, så att du kan välja vad du tycker är kul eller spännande. Kanske vågar du utmana dig på något nytt? Vi hoppas, och tror, att även den här sommaren kommer att bli minnesvärd för både dig och för oss!

Vi ses där ute!

Evenemang

Hämtar evenemang...

Aktuellt

Sugen på att testa tennis, pingis eller snorkla men saknar utrustning? Här kan du låna prylar du saknar. Och skänka prylar du inte längre använder. Toppen för alla!

Vårt viktigaste gröna rum, en plats för avkoppling, lek, motion och fest. Här kan du besöka Solens och skuggans trädgård, träna på utegym eller bara njuta av en picknick i gräset.