Länk till startsidan

Klagomål på livsmedelshantering

Du kan använda denna e-tjänst för synpunkter om hantering på restaurang och butik.

Via e-tjänsten kan du till exempel anmäla:

  • bristande förvaring av livsmedel
  • brister i lokalens skick eller utformning
  • brister i personalhygien
  • brister i märkning av eller information om livsmedel med mera.
  • Allergiska reaktioner av ett livsmedel du köpt.

Miljöförvaltningen hanterar alla klagomål och tips som vi får in, även om du som anmäler väljer att vara anonym. Vi hanterar dock inte frågor om ersättning för felaktiga livsmedel. Detta behöver du ta direkt med det berörda företaget där du köpt produkten.

Kontakta miljöförvaltningen

Har du frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med medborgarcenter. Berätta vad du behöver hjälp med när du kontaktar oss, du får svar direkt eller blir lotsad vidare till en handläggare.

Telefon: 046-359 50 00

E-post: miljoforvaltningen@lund.se

Postadress: Box 41, 221 00 Lund

Uppdaterad:

Dela sidan:

Hjälpte informationen på denna sida dig?