Vi tillhandahåller förtroendevalda ledamöter och ersättare med en surfplatta och dess nödvändiga tillbehör för att tillgängliggöra digitala möteshandlingar. För digitala handlingar använder vi en webbapplikation som heter Meetings Plus.
Servicedesk är ditt stöd i IT-relaterade frågor. Det kan gälla felanmälan för utrustning, programvara och mycket annat som du behöver hjälp med. Spara servicedesks telefonnummer i din telefon.
Servicedesk: 046-359 50 19
Den metod som Lunds kommun använder för att distribuera digitala handlingar är via en plattformsoberoende webbapplikation som heter Meetings Plus. Meetings Plus är den ingång till det kommunövergripande ärendehanteringssystemet W3D3 som de förtroendevalda och tjänstepersoner som sitter med på mötet kan ta del av kallelse, handlingar och protokoll. Tänk på att vissa handlingar och ärenden kan innehålla sekretess/ känsliga uppgifter. Dessa ärenden och handlingar skall endast hanteras i Meetings Plus.
Ditt användarnamn är samma som användarnamnet som du har blivit tilldelad av Lunds kommuns IT. Lösenordet till Meetings Plus är satt via W3D3 och synkat med Meeting Plus. Därför ska du alltid uppdatera lösenordet i W3D3 (inte via "Glömt lösenord?" i Meeting Plus).
Om du är förtroendevald behöver lösenordet sättas av Servicedesk.
Kontakta Servicedesk för att få hjälp.
E-post: servicedesk@lund.se
Felanmäl detta till Servicedesk.
E-post: servicedesk@lund.se
Kontrollera att läsplattans uppkoppling mellan det mobila nätverket (Telia) och Wi-Fi (LND_MD) fungerar som det ska.
Om du har problem kan du vända dig till Servicedesk eller din nämndsekreterare.
E-post: servicedesk@lund.se
Följ instruktioner under punkt 2.
Om du har problem kan du vända dig till Servicedesk eller din nämndsekreterare.
E-post: servicedesk@lund.se
Serveradressen är https://motenintern.lund.se/
Om du har problem kan du vända dig till Servicedesk eller din nämndsekreterare.
E-post: servicedesk@lund.se
Felanmäl detta till Servicedesk.
E-post: servicedesk@lund.se
Om du har problem kan du vända dig till Servicedesk eller din nämndsekreterare.
E-post: servicedesk@lund.se
Vilken version av Meetings Plus som du har ser du under Inställningar på läsplattan. Om du skrollar ner en bra bit i vänsterspalten under Inställningar så ligger apparna som är installerade på plattan samlade där. Tryck på Meetings Plus för att se versionsnumret. Senaste versionen är 6.0.1. När det finns en uppdatering till en app så kommer det en liten siffra på ikonen för App Store som berättar hur många uppdateringar man har. Finns det ledigt utrymme på plattan så uppdateras alla appar automatiskt när man lägger den på laddning och den har kontakt med ett trådlöst nätverk.
Automatiska uppdateringen fungerar alltså inte om läsplattan bara har kontakt med det mobila nätet. Om uppdateringen inte sker automatiskt kan du själv gå in på App Store, trycka på fliken uppdateringar och välja att uppdatera alla eller bara en viss app (Meetings Plus). Detta fungerar även på mobila nätet.
För de flesta användare uppdateras deras läsplattor automatiskt men för en del användare sker ingen automatisk uppdatering eftersom användaren:
Har din Meetings Plus inte uppdaterat sig till senaste version med automatik gör du detta i App Store eller någon av de publika app-butikerna. Du går till fliken Uppdateringar i App Store och letar upp Meetings Plus där. Om du redan har senaste version kommer det stå Öppna på Meetings Plus. Om du ligger i en äldre version kommer det stå Uppdatera på Meetings Plus. Tryck på Uppdatera. Du kan alltid kontrollera under Inställningar om versionsnumret har uppdaterat sig på Meetings Plus när uppdateringen är klar.
Om du har problem kan du vända dig till Servicedesk eller din nämndsekreterare.
E-post: servicedesk@lund.se
Meetings Plus finns i en webbversion som du kan surfa till via en webbläsare och den finns också i en appversion som du kan ladda ner och använda med en läsplatta. Både webb- och app-versionen påminner i stort om varandra. Det som skiljer dem åt är att du kan göra mer i appen. Den fulla funktionaliteten finns i app-versionen där du kan läsa sekretessmarkerad- och känslig information samt skapa anteckningar. Dessa anteckningar kan också delas med andra. Webbversionen är mer begränsad till att endast ta del av handlingar som inte är sekretess- eller GDPR markerade.
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?