Länk till startsidan

Sophantering vid evenemang

För att hålla ditt event rent är det viktigt att det är enkelt för besökarna att bli av med sitt skräp. Med eventkärl kan du erbjuda dina besökare full sortering för att sortera matavfall, tidningar, pappers-, plast-, glas- och metallförpackningar och restavfall. Det är också ett lagkrav att det finns möjlighet att sortera sitt avfall under evenemang.

Så snart vi fått in er förfrågan kommer vi att kontakta er för mer information och sätta samman en offert så att just ert event får en så bra avfallslösning som möjligt.

Så här funkar det med eventkärl

Vi erbjuder olika eventkit beroende på hur evenemanget ser ut, hur många besökare som beräknas komma på besök samt hur stor yta det är på. När du gör en beställning behöver du ange detta, samt under vilket tidsperiod du behöver kärlen.
Vi behöver beställningen senast fyra veckor innan evenemanget äger rum.

Våra olika kit

Mini

Detta ingår i kitet:

  • Två fyrfackskärl
  • Beachflagga

Kostnad exklusive moms 403 kronor för utsättning och hemtagning, plus kärlhyra 20 kronor per dag. Vid extra tömning tillkommer en kostnad på 403 kronor per kärl (gäller ordinarie arbetstider).

Mellan

  • Åtta 190-literskärl
  • En metallställning
  • Vepa med budskap

Kostnad exklusive moms 800 kronor för utsättning och hemtagning, sedan tillkommer en kärlhyra på 80 kronor per dag för alla åtta kärl. Vid extra tömning tillkommer en kostnad på 288 kronor per kärl (gäller ordinarie arbetstider).

Modul

  • Två sorteringsskåp med fem fraktioner i varje.

Kostnad exklusive moms 1 500 kronor för utsättning och hemtagning, sedan tillkommer en kärlhyra på 100 kronor för alla tio kärl. Vid extra tömning tillkommer en kostnad på 288 kronor per kärl (gäller ordinarie arbetstider).

Vid större arrangemang tar vi fram speciallösningar.

Vi kan inte garantera att ni får dessa eventkit beroende på hur de är bokade av andra. Men vi kan alltid erbjuda andra kärl.

Det går att komplettera de olika kiten med fler 190 eller 370-liters kärl.

Tänk på det här

  • Någon måste finnas på plats och ta emot kärlen när vi levererar dem.
  • Kärlen får inte överfyllas.
  • Det är ditt ansvar att städa och hålla rent runt kärlen så länge eventet pågår.
  • Tänk på att söka eventuella tillstånd för att ställa upp kärlen.
  • När eventet är över och vi ska hämta kärlen, se till att kärlen står på överenskommen plats till den tid vi kommit överens om. Om kärlen inte finns på plats när vi ska hämta dem kommer vi att ta ut en avgift enligt gällande prislista för eventkärl.

Kontakta Lunds renhållningsverk

Har du frågor om våra sopkärl för evenemang är du välkommen att ta kontakt med oss.

E-post: renhallningsverket@lund.se

 

Uppdaterad:

Dela sidan:

Hjälpte informationen på denna sida dig?