Här har vi samlat en instruktion kring hur du använder e-tjänsten och appen för förskola och fritids, samt hur du gör om du saknar bank-id.
Uppstår tekniska problem kan det hjälpa att rensa cookies från webbläsaren eller att prova en annan webbläsare. Fungerar det fortfarande inte, kontakta medborgarcenter för hjälp.
I e-tjänsten för barnomsorg ansöker du om en plats på förskola eller fritids.
Notera att om ett barn har två vårdnadshavare måste båda vårdnadshavare godkänna ansökan.
Detta kan du även göra i Edlevos app, som du kan ladda ner på din telefon. Du hittar den i Appstore eller Google play.
Dina kontaktuppgifter kan du ändra i Edlevo.
Detta kan du även göra i Edlevos app, som du kan ladda ner på din telefon. Du hittar den i Appstore eller Google play.
Du kan säga upp platsen i förskolan eller fritids i Edlevo.
Notera att du inte kan säga upp skolplats i e-tjänsten, utan enbart fritids eller förskola. Notera också att om ett barn har två vårdnadshavare måste båda vårdnadshavare godkänna uppsägningen i e-tjänsten.
Detta kan du även göra i Edlevos app, som du kan ladda ner på din telefon. Du hittar den i Appstore eller Google play.
När du får ett erbjudande om plats behöver du besvara detta i Edlevo.
Notera att om ett barn har två vårdnadshavare måste båda vårdnadshavare logga in och besvara erbjudandet.
Detta kan du även göra i Edlevos app, som du kan ladda ner på din telefon. Du hittar den i Appstore eller Google play.
I Edlevo uppdaterar du dina inkomstuppgifter, så att vi debiterar dig rätt pris för förskole- eller fritidsplatsen.
I vissa fall går det inte att använda e-tjänsten, till exempel om du:
Kontakta i så fall medborgarcenter för hjälp.
För att använda våra e-tjänster behövs bank-id. För närvarande fungerar bara bank-id i e-tjänsten, inte andra typer av e-legitimationer. Här kan du läsa mer om vad bank-id är och hur du skaffar det.
Information om e-legitimation (Myndigheten för digital förvaltning)
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?