Denna sida är äldre än 12 månader och är kanske inte längre aktuell.
Om du ska leverera rapporter eller andra handlingar som ska publiceras i Lunds kommuns digitala kanaler, måste de följa tillgänglighetskraven. Offentliga verksamheters tjänster och information i digitala kanaler, som webbplatser och appar, ska vara tillgängliga för alla. Detta finns beskrivet i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Digital tillgänglighet innebär att alla ska kunna uppfatta och hantera digital offentlig service som tjänster och information på webbplatser och i appar.
Du hittar mer information om lagen på myndigheten DIGG:s webbplats
Dokument som publiceras i våra digitala kanaler ska följa tillgänglighetslagen. Om dokumenten inte är tillgänglighetsanpassade kan vi inte publicera dem. Detsamma gäller för filmer.
På DIGG:s webbplats finns en vägledning för tillgängliga pdf-dokument
Tips om kontraster i komponenter och grafik på DIGG:s webbplats
Tips om att skapa tillgängliga filmer på DIGG:s webbplats
Flera företag arbetar med att ta fram mallar och att tillgänglighetsanpassa befintliga dokument. Andra företag är experter på att texta och syntolka filmer.
Tillgänglighet i fastigheter och gatumiljö, för dig som är fastighetsägare
Tillgänglighet i vardagen, för dig som rör dig i offentliga miljöer
Telefon: 046-359 70 00
E-post: foretagslots@lund.se
Besök: Kristallen, medborgarcenter, Brotorget 1, Lund
Öppettider: måndag–torsdag klockan 8–17, fredag klockan 8–16, dag före röd dag klockan 08–15.
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?