Länk till startsidan

Studentmedarbetare inom kommunikation/marknadsföring

Kultur- och fritidsförvaltningen

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Kultur- och fritidsförvaltningens cirka 350 medarbetare arbetar med att ge lundaborna tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter och berikande kulturupplevelser, nu och i framtiden. Vi brinner för kultur, bibliotek, idrott och fritid, och arbetar för att skapa förutsättningar och tillgång till stimulerande livsmiljöer och aktiviteter som inte bara ökar livskvalitén, utan också främjar god hälsa och aktivt intellekt. Det gör vi genom att tänka stort om smått och vara lyhörda för vad medborgare och föreningar önskar och behöver.

Arbetsuppgifter

Vill du få ett kvalificerat extrajobb på schyssta villkor som är relevant för studierna och ger dig en fot in på en arbetsmarknad?

Som studentmedarbetare inom Kultur och fritidsförvaltningen genomför du ett kvalificerat uppdrag vid sidan av dina studier. Du får möjlighet till inblick i Lunds kommuns verksamhet och bidrar till vår utveckling. Arbetstiden förläggs enligt överenskommelse med dig. Din anställning omfattar i genomsnitt åtta timmar per vecka under våren 2022, 1 februari tom 31 maj. 

Målet är att studentmedarbetaren använder sina kompetenser från utbildningen för att stödja ComUngs arbete med att nå rätt målgrupp. Uppdraget innebär bl.a. att

  • Göra en kommunikations- och marknadsföringsplan
  • Skapa kreativa förslag till vår digitala marknadsföring
  • Genomföra utbildningsinsats inom kommunikation och sociala medier för personal
  • Planera, genomföra, sammanställa och utvärdera kommunikationsinsatser
  • Förhålla sig till de ramar som finns inom kommunen, men finna kreativa sätt att utveckla arbetssätt
  • Bidra till ökad kännedom hos målgruppen om ComUng och dess verksamhet

Vi söker dig som

Vi söker dig som aktivt studerar vid universitet/högskola. Du ska ha läst minst 60 hp i media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du är kreativ med en strategisk blick. Du har ett intresse av att jobba med text- och bildproduktion till kampanjer, sociala medier och webb. Du har även ett intresse för analog men främst digital kommunikation. Du är inte rädd för att utmana och testa nytt men förstår samtidigt att det finns ett kommunalt regelverk att arbeta utifrån. För att trivas i rollen ska du vara bekväm med att både ha och ta eget ansvar.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 30/11!

Anställning

Anställningsform: Visstidsanställning 3-6 månader
Omfattning: Deltid
Lön: Timavlönad
Tillträde: 2022-02-01
Sista datum: 2022-05-31

Ansökan

Ansök här

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2021-11-30

Referensnummer

2021/1140

Kontaktperson(er)

  • Tor Olsson, 046-359 91 68

Uppdaterad:

Hjälpte informationen på denna sida dig?