När ditt barn blivit antaget och registrerat för undervisning hos oss får du i början av terminen en faktura.
Avgiften faktureras vanligen i september för höstterminen och i februari för vårterminen. Betald avgift återbetalas inte. Lunds kommun kan skicka e-faktura till dig som önskar. Om du vill ha e-faktura, anmäl dig till denna tjänst i din internetbank.
Betala faktura från Lunds kommun
För deltagare under 18 år går fakturan till vårdnadshavare, och när deltagaren fyller 18 kommer fakturan istället skickas direkt till deltagaren på folkbokföringsadressen.
När du får ett erbjudande om undervisningsplats har du sju dagar på dig att tacka nej om du inte vill ha platsen.
Om du inte tackar nej till platsen förrän efter första undervisningsdagen, men innan 15 september på höstterminen eller innan 1 februari på vårterminen, debiteras du 500 kronor.
Om du inte tackar nej innan 15 september eller 1 februari kommer du debiteras full terminsavgift.
Om du ska flytta eller av annan anledning behöver ändra fakturaadress så gör du detta genom att logga in i Speedadmin och byta adress. Du måste även skicka ett mejl till oss och meddela den nya adressen och från vilket datum den gäller.
Om du anser att något i fakturan är felaktigt så ber vi dig att omgående kontakta Kulturskolans expedition via e-post.
E-post: kulturskolan@lund.se
Om du går musikchecken är det dit du ska vända dig med dina fakturafrågor.
E-post: musikcheck@lund.se
En påminnelse skickas ut 5-10 dagar efter fakturans förfallodag. Har du frågor om påminnelsen så kontakta Kulturskolan via e-post.
Inkassokrav följer cirka 10 dagar efter påminnelsen, då med en inkassokostnad. För frågor om ett inkassoärende ber vi er kontakta Inkassogruppen. Om föregående termins avgift inte har betalats kan deltagaren inte fortsätta nästa termin.
Kontakt gällande inkassokrav: lunds.kommun@lund.se
Medborgarcenter: 046-359 50 00
E-post: kulturskolan@lund.se
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?