När ditt barn blivit antaget och registrerat för undervisning hos oss får du i början av terminen en faktura.
Avgiften faktureras vanligen i september för höstterminen och i februari för vårterminen. Betald avgift återbetalas inte. Lunds kommun kan skicka e-faktura till dig som önskar. Om du vill ha e-faktura, anmäl dig till denna tjänst i din internetbank. Här finns mer information om hur du gör.
Faktura från Lunds kommun
För deltagare under 18 år går fakturan till vårdnadshavare, och när deltagaren fyller 18 kommer fakturan istället skickas direkt till deltagaren på folkbokföringsadressen.
Har du som ny elev tackat nej till en kurs som du blivit antagen till och fått en faktura beror det troligen på att du har sagt upp platsen för sent. Du kan läsa mer om uppsägningstiderna här:
Anmälan till kulturskolan – När du blivit antagen
Är du aktiv på kurs och vill avanmäla dig kan du läsa om det här
Sluta på Kulturskolan
Om du ska flytta eller av annan anledning behöver ändra fakturaadress så gör du detta i två steg.
Om du anser att något i fakturan är felaktigt så ber vi dig att omgående kontakta Kulturskolans expedition via e-post.
E-post: kulturskolan@lund.se
Om du går musikchecken är det dit du ska vända dig med dina fakturafrågor.
E-post: musikcheck@lund.se
En påminnelse skickas ut 5-10 dagar efter fakturans förfallodag. Har du frågor om påminnelsen så kontakta Kulturskolan via e-post.
Inkassokrav följer cirka 10 dagar efter påminnelsen, då med en inkassokostnad. För frågor om ett inkassoärende ber vi er kontakta Inkassogruppen. Om föregående termins avgift inte har betalats kan deltagaren inte fortsätta nästa termin.
Kontakt gällande inkassokrav: lunds.kommun@lund.se
Medborgarcenter: 046-359 50 00
E-post: kulturskolan@lund.se
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?