Frågor och svar om odlingslotter

Här hittar du vanliga frågor och svar om odlingslotter i Lunds kommun.

 

 

Frågor
Vad innebär det att det nya odlingsområdet på Råbylund sköts av en förening och inte av kommunen?
Vad går min arrendeavgift till?
Vad händer om jag inte godkänner det nya avtalets villkor från 2020?
Kommer några områden eller lotter att försvinna på grund av utbyggnadsplaner?
Det står att avtalet gäller ett lägenhetsarrende - vad betyder det?
Vad är nytt med avtalet för 2020?
Odlingslotten såg ut så här när jag fick den, varför får jag brev nu?
Hur ofta besiktigas lotterna?
Kan ni kontakta min granne för att dennes ogräs sprider sig till min odlingslott?
Kan ni fräsa min odlingslott?
Ett träd på min odlingslott är för högt, kan ni ta bort det?
Buskar/träd i skyddsplanteringen runt odlingsområdet är för höga och skuggar min lott. Kan ni beskära?
Kan jag byta odlingslott?
Kan ni skicka avtalet till mig om jag inte kan komma på era besökstider i Kristallen?
Kan jag överlåta min lott - mitt arrendeavtal - till någon annan?
Om jag har blivit tilldelad en odlingslott och jag ångrar mig - hur gör jag då?
Jag har en lott men vill odla mer - kan jag arrendera en lott till?
Kan jag inte få en odlingslott direkt då många lotter ser övergivna ut?
Hur länge dröjer det innan jag får en odlingslott?
Hur kan jag se vilken plats jag har?

Direktadress till denna sidan: https://lund.se/fragor_om_odlingslotter

Kontakt

Park och natur

Tekniska förvaltningen

Besöksadress:Brotorget 1, Lund
Telefon Medborgarcenter: 046-359 50 00
E-post: tekniska.forvaltningen@lund.se
Felanmälan: www.lund.se/felanmalan eller app: Felanmälan Lunds kommun