Länk till startsidan

Digital utrustning och Meetings Plus

Vi tillhandahåller förtroendevalda ledamöter och ersättare med en surfplatta och dess nödvändiga tillbehör för att tillgängliggöra digitala möteshandlingar. För digitala handlingar använder vi en webbapplikation och app som heter Meetings Plus.

Problem med din utrustning

Servicedesk är ditt stöd i IT-relaterade frågor. Det kan gälla felanmälan för utrustning, programvara och mycket annat som du behöver hjälp med. Spara servicedesks telefonnummer i din telefon.

Servicedesk: 046-359 30 00 knappval 2

Meetings Plus

Den metod som Lunds kommun använder för att distribuera digitala handlingar är via en plattformsoberoende webbapplikation/app som heter Meetings Plus. Meetings Plus är den ingång till det kommunövergripande ärendehanteringssystemet W3D3 som de förtroendevalda och tjänstepersoner som sitter med på mötet kan ta del av kallelse, handlingar och protokoll. Tänk på att vissa handlingar och ärenden kan innehålla sekretess eller känsliga uppgifter. Dessa ärenden och handlingar skall endast hanteras i Meetings Plus.

Vanliga frågor om Meetings Plus

Ditt användarnamn är samma som användarnamnet som du har blivit tilldelad av Lunds kommuns IT.

Glömt lösenord

Om du är förtroendevald kan du använda glömt lösenords funktionen i appen eller i webbläsaren.

  1. Gå in på på motenintern.lund.se.
  2. Tryck på glömt lösenord.
  3. Skriv in ditt användarnamn och tryck skicka så kommer en länk för lösenordsåterställning att skickas inom 10 minuter.

Är du tjänsteperson kan du själv sätta nytt lösenord via W3D3.

För ytterligare hjälp kontakta Servicedesk via serviceportalen

Serviceportalen

  • Kontrollera att surfplattans uppkoppling fungerar som den ska.
  • Under Inställningar på surfplattan ska Wi-Fi vara anslutet till LND_MDM när du befinner dig i Lunds kommuns lokaler.
  • Om Wi-Fi inte är påslaget så ska du slå på det genom att dra knappen till höger så att den blir grön.
  • Under Mobildata (fortfarande under Inställningar) ska knappen på Mobildata vara påslagen.

För ytterligare hjälp felanmäl detta till Servicedesk via Serviceportalen

Serviceportalen

Serveradressen är https://motenintern.lund.se/

Det kan hända att vi har råkat stava fel i serveradressen när vi konfigurerar appen. För att lägga in serveradressen på nytt går du in i appen och trycker på ändra organisation, mina organisationer, administrera. Ta sedan bort Lunds kommun och lägg sedan till organisationen igen med rätt uppgifter.

För ytterligare hjälp kontakta Servicedesk via Serviceportalen

Serviceportalen

Vad är Meetings Plus?

Meetings Plus finns i en webbversion som du kan surfa till via en webbläsare och den finns också i en appversion som du kan ladda ner och använda med en surfplatta. Både webb- och app-versionen påminner i stort om varandra. Det som skiljer dem åt är att du kan göra mer i appen. Den fulla funktionaliteten finns i app-versionen där du bland annat kan skapa anteckningar och färgmarkera. Anteckningarna kan delas med andra.

Uppdaterad:

Dela sidan:

Hjälpte informationen på denna sida dig?