Med appen ”Lunds Färdtjänst” kan du enkelt boka och avboka dina färdtjänstresor. Du kan även se om din bil snart är framme, utan att behöva ringa.
Den 1 november uppgraderas boknings- och planeringssystemet för färdtjänst. Det innebär att du som använder appen ”Lunds färdtjänst” behöver installera en ny app för att kunna hantera dina resor. Den nya appen fungerar likadant som den gamla och har samma funktioner.
Du kan läsa mer om bytet, hur du avinstallerar den gamla appen och installerar den nya här.
Ny app för att boka resor med färdtjänst
Det kan ta några dagar innan appen finns tillgänglig i App Store eller Google Play. Du kan alltid använda webbversionen av appen.
Färdtjänst i Lunds kommun
Se till att du har ditt kundnummer redo och att ditt mobilnummer är registrerat hos färdtjänsten. Om du saknar ditt kundnummer eller vill registrera ditt mobilnummer, kontakta beställningscentralen.
Telefon: 046-272 52 60
Ladda ner den nya appen "Lunds Färdtjänst". Appen ser likadan ut som den gamla, men efter den 1 november är det bara den nya versionen som fungerar. Det kan ta några dagar innan den blir tillgänglig i App Store och Google Play.
När du har laddat ner och öppnat appen, fyller du i ditt kundnummer på inloggningssidan. Tryck på knappen "Hämta SMS-kod"
Skriv in koden du får via SMS. Välj sedan en personlig pinkod för att logga in.
Om du vill kunna boka resor från flera enheter (mobiltelefon, surfplatta eller dator) registrerar du dig på samma sätt på alla enheter. SMS-koden skickas alltid till det mobilnummer som färdtjänsten har registrerat som ditt primära nummer.
Du som är ombud för en resenär kan också använda appen. Kontakta appsupport för att komma igång.
Telefon 046 272 52 55
När du är registrerad som ombud hos kundtjänsten laddar du ner "Lunds Färdtjänst" från App Store eller Google Play.
Logga in genom att ange resenärens kundnummer och kryssa i att du är ombud. Hämta SMS-kod. Du får koden till din mobiltelefon. När du har bekräftat skriver du in kundnumret igen och en personlig pinkod på fyra siffror.
Kontakta app support om du önskar vara ombud för flera resenärer.
Längst upp till höger kan du växla mellan de resenärer som du är ombud för
Under "Resedetaljer" kan du se en översikt över din resa och följa den på karta. I menyn "Mina resor" får du en översikt över alla kommande resor och möjlighet att ändra enskilda bokningar.
Gå in på Mina resor i menyn för att få en översikt över kommande bokade resor. Genom att gå in på en enskild resa får du möjlighet att ändra.
Under "Min profil" ser du din resenärsprofil och de specifika inställningar som gäller för dig.
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?