Den 1 november görs en uppgradering av bokningssystemet för färdtjänsten i Lunds kommun. Det innebär att de som använder appen "Lunds färdtjänst" behöver installera en ny app för att kunna se och hantera resor.
Fredag 25 oktober går ett SMS ut till de resenärer och ombud som idag använder appen "Lunds färdtjänst". Meddelandet uppmärksammar att en uppgradering av bokningssystemet har gjorts och att man måste ladda ner och installera en nya app för att kunna hantera sina resor. Detta gäller från och med 1 november, då också appen går att ladda ner. En påminnelse kommer att gå ut via ett andra SMS-utskick 1 november.
Som hjälp till dig som tycker att det är krångligt att ladda ner och installera den nya appen finns instruktioner här nedan. Tryck på plus-tecknet så ser du hela instruktionen.
Håll ned appens ikon på hemskärmen, tryck på "Ta bort app" och bekräfta genom att trycka på "Radera app".
Öppna Google Play-appen, tryck på profilikonen uppe till höger, välj "Hantera appar och enheter" och sedan "Hantera". Markera appen du vill ta bort och tryck på "Avinstallera".
Se till att du har ditt kundnummer redo och att ditt mobilnummer är registrerat hos färdtjänsten. Om du saknar ditt kundnummer eller vill registrera ditt mobilnummer, kontakta beställningscentralen på 046-272 52 60.
Ladda ner den nya appen "Lunds Färdtjänst". Appen ser likadan ut som den gamla, men efter den 1 november är det bara den nya versionen som fungerar. Det kan ta några dagar innan den blir tillgänglig i App Store och Google Play.
Uppdaterad: