Här hittar du alla priser och entréavgifter, oavsett om du vill kasta dig utför en vattenrutschbana eller köra längder i bassängen. Vi berättar också vad som gäller vi återbetalning och bytesrätt.
På äventyrsbadet har vi enbart engångsbiljetter.
Ålder | Ordinarie pris | Röd avgång |
---|---|---|
0–2 år | Gratis | Gratis |
3–11 år | 55 kronor | 50 kronor |
Ungdom, 12–17 år | 85 kronor | 70 kronor |
Vuxen, 18 år och uppåt | 140 kronor | 95 kronor |
Om du köper din biljett till äventyret innan klockan 16.00 på måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar får du bada till ett billigare pris.
På vardagar köper du biljett i receptionen när du kommer till Högevall.
På helger och lov finns det möjlighet att boka biljett upp till sju dagar i förväg.
Priser för motionssimning.
Korttyp | Barn och ungdom, 3–17 år | Vuxen, 18 år och äldre | Pensionär och student |
---|---|---|---|
10-klippkort | 230 kr | 460 kr | 415 kr |
Halvårskort | 735 kr | 1 020 kr | 920 kr |
Årskort | 1 050 kr | 1 940 kr | 1 750 kr |
Enkelbiljett, vardag | 25 kr | 50 kr | 45 kr |
Enkelbiljett, helg | 35 kr | 60 kr | 55 kr |
Pensionärsrabatten gäller för dig som fyllt 65 år eller som kan visa upp ett intyg på att du gått i pension.
Studentrabatten gäller för dig som kan visa upp giltig studentlegitimation.
Du köper kort och biljetter i Högevalls reception. Du kan betala med kort eller swish. Vi är kontantfria. Det finns inte möjlighet att köpa kort online eller via e-post.
Högevall är ett kontantfritt bad och tar endast emot kort eller swish som betalningsmetod.
När du löser entré till äventyrsbadet ingår tillträde till våra motionssimbassänger, inom öppettiderna för motionssimning och i den mån bassängerna inte är bokade. För att utnyttja Actics gym krävs särskilt medlemskap eller engångsbiljett.
På Högevall behöver alla duscha och vara ombytta till badkläder för att vara i äventyret, oavsett hur mycket eller lite du ska bada.
Läs gärna våra ordningsregler innan du besöker oss.
Generella bestämmelser för Högevall, med undantag för äventyrsbadet, och övriga anläggningar.
Vid planerat underhåll utgår som grundregel ingen ersättning, dels då information går ut i god tid, dels då aktiviteter eller bantider i huvudsak inte kan bokas för den tid då underhållet genomförs. I vissa fall erbjuder vi möjlighet att utnyttja annan bassäng på Högevall eller i närliggande anläggningar.
Föreningar, skolor med flera ska informeras i rimlig tid för att kunna ändra i den egna verksamheten.
Vid planerat underhåll erbjuds möjlighet att utnyttja annan bassäng på Högevall eller i närliggande anläggning. Kan inte annan bassäng erbjudas och det planerade underhållet överstiger sju dagar, så förlängs årskort, sexmånaderskort och klippkort med tid motsvarande det planerade underhållets längd.
Ingen ersättning utgår vid planerat underhåll, utan det erbjuds istället besök på kommunens andra friluftsbad.
Om de stora attraktionerna (båda vattenrutschbanorna samtidigt eller vågattraktionen) stängs, så sänks priset till att motsvara röd avgång.
I första hand erbjuds möjlighet att utnyttja annan bassäng på Högevall eller på närliggande anläggning. Överstiger det oplanerade driftstoppet sju dagar, och möjlighet att utnyttja annan bassäng inte kan erbjudas, förlängs årskort, sexmånaderskort och klippkort med tid motsvarande driftstoppets längd.
I första hand erbjuds nyttjande av annan bassäng på Högevall eller på närliggande anläggningar för den bokade tidpunkten. I andra hand erbjuds flytt av aktivitet eller bokning, exempelvis till samma tid och dag en vecka senare.
Kan inget av ovanstående nyttjas utgår ingen kostnad.
Det utgår ingen ersättning vid driftstopp, utan det erbjuds istället besök på kommunens andra friluftsbad.
Om de stora attraktionerna (båda vattenrutschbanorna samtidigt eller vågbassängen) stängs under besökstiden, så erbjuds fritt inträde vid nästa besök. För ersättning skicka ett mejl samt din adress och bifoga ditt kvitto, senast 5 dagar efter det inträffade.
E-post: hogevall@lund.se
Skicka ett mejl till oss senast 24 timmar innan bokat pass om du önskar avboka din tid.
E-post: bokninghogevall@lund.se
Obs! Efter bekräftad bokning kan du inte ändra tiden till en senare eller tidigare.
Om du är sjuk och avbokar mindre än 24 timmar innan behövs läkarintyg för återbetalning. I priset ingår en serviceavgift och denna avgift återbetalas ej vid återköp.
Klippkort kan användas vid senare tillfälle eller av annan person och vi återbetalar därför inte klippkort. Vi byter inte heller ut klippkort mot årskort eller andra produkter i vårt sortiment.
Vid sjukdom gör vi en förlängning av halvårs/årsband. Kortet kan då förlängs med den tid som anges i läkarintyget. Årsband kan återbetalas om det finns medicinska orsaker som gör att årsbandet inte kan utnyttjas under hela dess giltighetstid. Återbetalning eller förlängning av halvårs/årsband sker endast mot uppvisande av läkarintyg.
För all återbetalning måste originalkvitto visas upp i kassan.
Enligt distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) har du 14 dagars ångerrätt när du bokar via webben. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska detta göras inom 14 dagar efter köp.
Vill du utnyttja din ångerrätt ska du meddela oss per post, e-post eller telefon.
E-post: hogevall@lund.se
Telefon: 046-359 52 17
Du har då rätt att återfå hela avgiften (kursavgift och vid webbokning även administrationsavgift).
För att återfå dina pengar behöver du komma till receptionen på Högevall och få ut pengarna kontant, eller insatt på ditt kort, inom 30 dagar efter att du ångrat ditt köp. Om du inte kommer till receptionen för att få tillbaka dina pengar inom 30 dagar, återbetalas pengarna inte. Om kursen har startat har du accepterat att avstå din ångerrätt.
På Högevall gäller inte bytesrätt.
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?