Här kan du som är företagskund hitta information som rör tömning av kärl. När töms de? Och vad gör jag om kärlet inte blivit tömt?
Skriv in gatuadressen med gatunummer för att se när vi tömmer dina kärl. Tänk på att du behöver skriva ut hela adressen, inklusive gatunummer, för att få rätt tömningsdag.
Har ditt kärl inte blivit tömt, trots att det stått på angiven plats och på rätt dag? Det kan bero på flera saker som snö, röd dag och personalbrist. Se gärna om det ligger någon information bland våra servicemeddelanden. Låt ditt kärl stå framme tills vi har kommit och tömt.
Om ditt kärl är överfullt eller för tungt kan den uteblivna tömningen bero på det.
Om du fortfarande inte fått ditt kärl tömt efter några dagar, kontakta oss via mejl eller telefon.
Vi tömmer vanligtvis inga kärl på röda dagar och helgdagar. När en röd dag infaller under veckan så påverkas hela den veckans tömningar. Vi har även en utbildningsdag för alla medarbetare som påverkar din tömning.
Ställ ut ditt kärl senast klockan 05.30 och låt det stå tills det är tömt.
Ordinarie tömningsdag | Tömning sker |
---|---|
23 december | 23 december |
24 december | 23 eller 26 december |
25 december | 26 eller 27 december |
26 december | 27 eller 28 december |
27 december | 28 december |
30 december | 30 december |
31 december | 30 december eller 2 januari |
1 januari | 2 eller 3 januari |
2 januari | 3 eller 4 januari |
6 januari | 7 januari |
7 januari | 7 eller 8 januari |
8 januari | 8 eller 9 januari |
9 januari | 9 eller 10 januari |
10 januari | 10 januari |
Fullständiga regler, riktlinjer och villkor har vi samlat på en sida. Där berättar vi allt vad som gäller kring din tömning, hur kärlen ska placeras och exakt vad som gäller i vikt. Bra att läsa!
För frågor om avfall, beställningar eller anmäla utebliven tömning är du välkommen att ta kontakt med oss på kundtjänst.
Telefon 046-359 53 90
E-post renhallningsverket@lund.se
Uppdaterad:
Hjälpte informationen på denna sida dig?