Länk till startsidan

När tömmer vi avfallskärlen?

Här kan du som är företagskund hitta information som rör tömning av kärl. När töms de? Och vad gör jag om kärlet inte blivit tömt?

Tömningsschema

Skriv in gatuadressen med gatunummer för att se när vi tömmer dina kärl. Tänk på att du behöver skriva ut hela adressen, inklusive gatunummer, för att få rätt tömningsdag.

Utebliven tömning

Har ditt kärl inte blivit tömt, trots att det stått på angiven plats och på rätt dag? Meddela oss! Vi tittar på ditt ärende och återkommer till dig så snart vi kan.

Anmäl utebliven tömning

Regler, riktlinjer och villkor

Fullständiga regler, riktlinjer och villkor har vi samlat på en sida. Där berättar vi allt vad som gäller kring din tömning, hur kärlen ska placeras och exakt vad som gäller i vikt. Bra att läsa!

Regler och riktlinjer

Kontakta Lunds renhållningsverk

För frågor om avfall, beställningar eller anmäla utebliven tömning är du välkommen att ta kontakt med oss på kundtjänst.

Telefon 046-359 53 90
E-post renhallningsverket@lund.se

Uppdaterad:

Dela sidan:

Hjälpte informationen på denna sida dig?