Biljettbyrån

Framöver finns Biljettbyrån endast tillgängligt på telefon och e-mail. Vi håller tillfälligt stängt med anledning av coronasituationen. Välkommen att kontakta oss med din fråga!

publik händer

Under vår tillfälliga stängning når du oss helgfri måndag till fredag kl. 11.00-15.00 på telefon och e-post:

Telefon: +46 (0) 46-13 14 15 
Måndag-fredag: kl 11-15.
E-post: biljettbyran@visitlund.se

Om Biljettbyrån

Biljettbyrån lägger upp evenemang åt lokala och nationella/internationella arrangörer. Dessa biljetter går att köpa via Biljettbyrån på tel. 046-13 14 15 och på ticketmaster.se.

Köp biljetter här!

Biljettbyrån ingår i Visit Lund AB

Från och med 1 maj 2020 ingår Biljettbyrån i destinationsbolaget Visit Lund AB. Bolaget Visit Lund AB, som är ett kommunalt bolag, har till föremål för sin verksamhet att stödja utvecklingen för befintliga och nya aktörer inom besöksnäringen, stödja och medverka i utvecklingen av befintliga och nya besöksmål, destinationsmarknadsföring och mottagningsservice och därmed sammanhängande verksamhet.

Här kan du läsa mer om Visit Lund AB

Biljettbyrån på Facebook

Vanliga frågor till oss på Biljettbyrån

Vilka biljetter säljer ni?

Biljettbyrån lägger upp evenemang åt lokala och nationella/internationella arrangörer. Dessa biljetter går att köpa på Ticketmaster.se samt via Biljettbyråns telefon 046-13 14 15.

Tänk på att när du väl har köpt en biljett så kan du inte lämna tillbaka eller byta den!

Vad gäller för att få rabatt?

För att få eventuell rabatt på biljetter ska giltigt Stjärnkort, medlemskort, scenpass, studentkort etc. kunna visas upp tillsammans med biljetten vid entré till evenemanget. 

Kan jag använda mitt presentkort?

Sedan 1 maj 2020 säljer vi inte längre Biljettbyråns presentkort. Det går därför inte heller att förlänga presentkortet. Om du har ett presentkort som är giltigt, kontakta oss.

Kan jag köpa biljetter i andra hand?

I Sverige är det tillåtet med andrahandsförsäljning av evenemangsbiljetter. Vi rekommenderar inte att man köper biljetter från andrahandsförsäljare. Du riskerar extrema överpriser, falska biljetter och utebliven leverans. Om evenemanget blir inställt riskerar du att inte få tillbaka pengarna. Om du har betalt ett pris utöver ordinarie biljettpris får du aldrig tillbaka mellanskillnaden. Vi byter eller ersätter inte biljetter som är köpta i andra hand.

Köp endast biljetter från den officiella biljettleverantören. Ett tips på hur du kan ta reda på vilken som är den officiella biljettleverantören till ett event är att gå in på antingen artistens eller arenans hemsida. Där kommer det att vara länkat till den officiella biljettleverantören.

Vad gäller om evenemanget blir inställt eller flyttat?

Vid ett inställt eller flyttat evenemang blir du kontaktad av arrangören eller återförsäljaren. Gå gärna in på arrangörens hemsida före evenemangsdatumet för att se så att evenemanget inte är inställt eller ändrat. Du får inte tillbaka service- eller bokningsavgifter vid inställt eller flyttat evenemang.

Kan ni hjälpa mig som arrangör med biljettförsäljningen?

Ja! Vi lägger kostnadsfritt upp ditt evenemang i Ticketmasters system och tar endast betalt per såld biljett. Om ditt evenemang äger rum på Lunds Stadsteater eller i Folkparken Rotundan bemannar vi dessutom biljettkassan vid föreställningen utan kostnad.

När du låter Biljettbyrån lägga upp ditt evenemang blir det synligt och tillgängligt för många. Det ingår marknadsföring såsom synlighet i nyhetsbrev, på hemsidor, i Lunds kommuns evenemangskalender, på Facebook och på bildskärmar.

För information om avtal och kostnader kontakta Johanna Beverhjelm på Biljettbyrån.

Arrangörsinformation

Direktadress till denna sidan: https://lund.se/biljettbyran