IT-supporttekniker

Kommunkontoret

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 260 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.

Om oss

Är du en självgående och driven person som brinner för att ge service och vill arbeta med att skapa förutsättningar för smartare arbetssätt? Lunds kommun söker nu en IT-supporttekniker med primär inriktning på service- och support med placering i Lunds kanske snyggaste kontorsmiljö centralt beläget vid Lunds station. Vi erbjuder dig ett utmanande och utvecklande arbete med stora möjligheter att vara med och påverka på en arbetsplats med stark laganda!

IT-service är kommunens centrala kontaktyta för service och support mot kommunens verksamheter. Vi ger support på plats hos verksamheterna eller i servicedesk. Miljön består av cirka 10.000 användare, 9 000 datorer, 2 000 skrivare och 6 000 telefoner. Datanätet är väl utbyggt till alla verksamheter i kommunen (på cirka 300 adresser) och består av både fast och trådlös kommunikation som bär både data och telefoni.

På IT-service arbetar idag 12 medarbetare. Vi erbjuder en framåtblickande teknisk miljö där du får möjligheter till utmaningar, varierat arbete och personlig utveckling. Vårt goda arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare i IT-service arbetar du användarnära, dessutom ingår hantering av beställningsärenden, och tekniksupport avseende telefoni, klientplattform och nätverk. Medarbetarna i IT-service ingår också i något av våra funktionsområden och är med i både större och mindre projekt. Den tekniska utvecklingen tillsammans med ett aktivt verksamhetsutvecklingsarbete skapar förutsättningar för ett väldigt intressant och omväxlande arbete.

Den tekniska miljön består av:

  • Microsoft Service Manager (ärendehantering)
  • Microsoft Windows 7, 8 samt 10
  • Microsoft Server
  • Active Directory
  • Citrix 6 & 7
  • Microsoft Office och Office O365/M365
  • Cisco IP-telefoni
  • Mac OSX & iOS 9.X
  • HP- och Ciscobaserat nät

Vi arbetar enligt ramverket ITIL. Målsättningen är att antalet uppklarade ärenden ska vara minst 80 % varje dag och vi jobbar med ett ständigt utvecklingsarbete kring processer, arbetssätt och automatiseringar.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har utpräglad servicekänsla, vill arbeta användarnära och har ett brett tekniskt intresse. Du är pedagogisk i dialog med användare och har en välutvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har hög stresstålighet, god social kompetens och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Du ska arbeta strukturerat och kunna planera och leda mindre projekt. Du är trygg i strukturerad felsökning och besitter en god analytisk förmåga.

Du har en teknisk utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, samt dokumenterad förmåga av att arbeta med liknande uppgifter.

Våra verksamheter finns geografiskt utspridda i kommunen du behöver därför ha körkort för personbil. En viss lokalkännedom är önskvärd.



 



Antal tjänster

2

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Lön: Individuell lönesättning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2021-05-16

Referensnummer

2021/361

Kontaktperson(er)

Thobias Wall, 046-359 99 80

Facklig(a) företrädare

Cecilia Åkesson, Vision, 046-359 70 39

Tillbaka till lista