Vikarierande administratör till stadsbyggnadskontoret, Lunds kommun

Stadsbyggnadskontoret

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Om oss
Inom stadsbyggnadskontoret och Lunds kommun går vi från vilja till handling. Vi lyssnar, lär och leder. Arbetar med tillit, har mod att testa nytt, engagerar alla medarbetare, utvecklar verksamheten, jobbar smart och tänker "Ett Lund".
Här finns goda möjligheter för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och varierande arbete i en förvaltning som bidrar till utvecklingen av Lund som en attraktiv och hållbar stad. Stadsbyggnadskontoret i Lund har fem avdelningar: strukturavdelning, planavdelning, bygglovsavdelning, lantmäteriavdelning och administrativ avdelning. Stadsbyggnadskontoret sköter myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen (PBL) och andra lagar. Vi ger råd och service i plan- och byggfrågor, arbetar med frågor från övergripande planering till konkreta byggprojekt och svarar för kartframställning, mätningsverksamhet och fastighetsbildning.

Administrativa avdelningen består av 15 personer och ansvarar för ekonomi, juridik, kommunikation, nämndkansli samt plan- och bygglovsadministration. Vår avdelnings uppdrag är att ge bästa möjliga service till politisk nämnd, kollegor och medborgare. Att arbeta med oss innebär att vi tillsammans hittar förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Du är delaktig i att forma vårt arbetssätt och vi räknar med att du bidrar med ditt perspektiv för bästa resultat!

Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett stöd till dina kollegor på stadsbyggnadskontoret. Du arbetar med administration i bred bemärkelse kopplat till förvaltningens olika verksamheter men har primärt fokus på bygglovsadministration. Du hanterar handlingar och deltar i bygglovsprocessen från start till slut. Diarieföring och arkivering är en naturlig del av uppdraget. Vid behov är du också behjälplig med att förbereda och genomföra dialog- och delaktighetsaktiviteter, mässor, events och konferenser. 

Vi söker dig som trivs med högt tempo och som har lätt för att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du tar egna initiativ och är effektiv och prestigelös i ditt förhållningssätt. Du hanterar det svenska språket väl, och uppfattas som både kommunikativ och serviceinriktad av din omgivning. Du sprider positiv energi omkring dig och delar vår grundinställning att vi alltid kan utveckla och förbättra lite till. Du är lyhörd för organisationens behov och är mån om att ge en god service. Ett gott bemötande till både kollegor och medborgare som behöver din hjälp är en självklarhet för dig. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och tycker om att ta ansvar. 

Du har relevant eftergymnasial utbildning och har erfarenhet av en administrerande roll sedan tidigare. Då vi arbetar med en helt digitaliserad bygglovshandläggning är det ett krav att du har mycket god datorvana och lär dig nya system snabbt. Mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet är en förutsättning. Erfarenhet av ByggR, W3D3 och Raindance ser vi som en fördel. Vi värdesätter om du har kunskap om och förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom grundläggande kunskaper om plan- och bygglagen har du riktigt goda förutsättningar för att göra ett bra jobb tillsammans med oss!

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, och går igenom ansökningarna under tiden annonsen ligger ute. Det innebär att du kan få återkoppling redan innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställning

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Omfattning: Heltid
Lön: Månadslön
Tillträde: 1 mars eller efter överenskommelse

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2021-01-31

Referensnummer

2021/16

Kontaktperson(er)

Anna Vroland, 0734-150612

Facklig(a) företrädare

Karin Lennebo, Vision, 046-3596166

Tillbaka till lista