Administratör till stadsbyggnadskontoret, Lunds kommun

Administrativa avdelningen

Om oss
Stadsbyggnadskontoret sköter myndighetsutövning enligt plan- och bygglagen (PBL) och andra lagar. Vi ger råd och service i plan- och byggfrågor, arbetar med frågor från övergripande planering till konkreta byggprojekt och svarar för kartframställning, mätningsverksamhet och fastighetsbildning. Administrativa avdelningen består av 16 personer och ansvarar för ekonomi, juridik, kommunikation, nämndkansli, samt plan- och bygglovsadministration. Vår avdelnings uppdrag är att ge bästa möjliga service till politisk nämnd, kollegor och medborgare. Att arbeta med oss innebär att vi tillsammans hittar förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Du är delaktig i att forma vårt arbetssätt och vi räknar med att du bidrar med ditt perspektiv för bästa resultat!

Arbetsuppgifter
Som administratör är du ett stöd till dina kollegor på stadsbyggnadskontoret. Du arbetar med administration i bred bemärkelse kopplat till förvaltningens olika verksamheter. Du hanterar handlingar kopplat till plan- och bygglovsadministration och stöttar kollegorna i processen från start till slut. Diarieföring och arkivering är en naturlig del av uppdraget. I tjänsten ingår också att delta i rutin- och processutveckling. Du är behjälplig med att förbereda och genomföra dialog- och delaktighetsaktiviteter, mässor, events och konferenser. HR- och ekonomiadministration kan också förekomma. 

Vi söker dig som trivs med många olika arbetsuppgifter och har lätt för att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du tar egna initiativ och är effektiv och prestigelös i ditt förhållningssätt. Du hanterar det svenska språket väl, och uppfattas som både kommunikativ och serviceinriktad av din omgivning. Du sprider positiv energi omkring dig och har en grundtro i att vi alltid kan utveckla och förbättra lite till. Du är lyhörd för organisationens behov och är mån om att ge en god service. Ett gott bemötande till både kollegor och medborgare som behöver din hjälp är en självklarhet för dig. Du är kvalitetsmedveten, noggrann, har en skarp blick för hur vi bäst arbetar med administration och tycker om att ta ansvar. 

Du har relevant eftergymnasial utbildning och har erfarenhet av en administrerande och samordnande roll sedan tidigare. Då vi arbetar i en helt digitaliserad bygglovshandläggning är det ett krav att du har mycket god datorvana och lär dig nya system snabbt. Mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet är en förutsättning. Erfarenhet av ByggR, W3D3 och Raindance ser vi som en fördel. Vi värdesätter om du har kunskap om och förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom grundläggande kunskaper om plan- och bygglagen har du riktigt goda förutsättningar för att göra ett bra jobb tillsammans med oss!

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, och går igenom ansökningarna under tiden annonsen ligger ute. Det innebär att du kan få återkoppling redan innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Lön: Månadslön
Tillträde: Snarast efter överenskommelse

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2020-03-09

Referensnummer

2020/109

Kontaktperson(er)

Namn: Anna Vroland
Telefon: 0734-150612

Facklig(a) företrädare

Namn: Karin Lennebo, Vision
Telefon: 046-3596166

Tillbaka till lista