Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 2 900 medarbetare. Varje dag jobbar vi för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Nu söker vi en avgiftsadministratör till Myndighetsfunktionen inom vård- och omsorgsförvaltningen.

Myndighetsfunktionen är en samlad enhet som ansvarar för att utreda och besluta om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Avgiftsenheten och enheten för bostadsanpassningsbidrag hör också till Myndighetsfunktionen. Myndighetsfunktionen består av ett sextiotal medarbetare som sitter i trivsamma lokaler vid Lunds centralstation. Som anställd hos oss erbjuds du en trevlig arbetsplats med stort hälsofokus samt tillgång till förmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och förmånliga villkor när det kommer till semester och föräldraledighet. Läs mer om våra förmåner på www.lund.se/formaner.

Avgiftsadministratör

Arbetsuppgifter

Är du en fena på administration och har ett intresse för ekonomi? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa nedan!

Vi söker nu en avgiftsadministratör till avgiftsenheten inom Myndighetsfunktionen. Som avgiftsadministratör ansvarar du för ekonomiska beräkningar som ligger till grund för avgifter enligt Socialtjänstlagen till brukare med hemtjänst eller i särskilt boende. I ditt uppdrag ingår även att ha hand om beräkning och utbetalning av kommunalt bostadsbidrag, liksom att medverka i metodutveckling och utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer.

Kvalifikationer

För tjänsten krävs gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat med avgiftsadministration samt har erfarenhet av myndighetsutövning och målgruppen. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper om aktuell lagstiftning som Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och Hälso- och sjukvårdslagen.

För tjänsten krävs att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, god organisationsförmåga samt kunskaper i administration och dokumentation. Det krävs en god analytisk förmåga för att se sambandet i beräkningsprocessen samt mellan avgiftsberäkning och ekonomisk redovisning. Det krävs även att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och medskapande.

Vi använder oss av IT-systemen Procapita och Raindance och ser gärna att du har erfarenhet av dessa system.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2019-09-19

Referensnummer

VoO 249/2019
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag! Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson(er)

Namn: Helen Meyer
Title: Enhetschef
Telefon: 046-359 62 13

Facklig(a) företrädare

Namn: Gregorio Macario
Title: SSR
Telefon: 046-359 81 78
Namn: Lars Öst
Title: Vision
Telefon: 046-359 55 77

MYNDIGHETSFUNKTIONEN, VOO

Tillbaka till lista