Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Myndighetsfunktionen är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Till myndighetsfunktionen hör även boendesamordning, avgiftsenhet och handläggare av bostadsanpassningsbidrag. Vi sitter i fina lokaler centralt belägna i Lund med närhet till centralstationen och olika kommunikationsförbindelser. Vår arbetsplats har stort hälsofokus och erbjuder bland annat hälsoinspiratörer.

LSS/ SoL handläggare

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta som LSS/SoL-handläggare på enheten för personer med funktionsnedsättning. Som handläggare arbetar du med att säkerställa rättssäkerheten och delaktigheten enligt utredningsmetoden IBIC (Individens behov i centrum). Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling.

Som handläggare ansvarar du för utredning, bedömning, beslut av bistånd enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt beställning till utförare/verkställare. I ditt uppdrag ingår även att medverka i metodutveckling och utveckling av rutiner samt samverka med andra myndigheter och organisationer.

Du arbetar utifrån vård- och omsorgsförvaltningens värdegrund där individens behov står i centrum. Vidare arbetar du för en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor.

Tycker du om att arbeta med människor och har ansvarskänsla är det här ett uppdrag för dig!

Kvalifikationer

Krav är att du har socionom- eller social omsorgsexamen enligt tidigare gällande studieordning samt kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning och gärna erfarenhet av myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.

Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, god organisationsförmåga, kunskaper i administration och dokumentation. Det krävs att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och medskapande.

Vi använder oss av dokumentationssystemen Procapita och Lifecare och ser gärna att du har erfarenhet av dessa system.

Körkort krävs.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2019-09-12

Referensnummer

VoO 240/2019
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson(er)

Namn: Helen Meyer
Title: Enhetschef
Telefon: 046-359 62 13

Facklig(a) företrädare

Namn: Lars Öst
Title: Vision
Telefon: 046-359 55 77
Namn: Gregorio Macario
Title: SSR
Telefon: 046-359 81 78

MYNDIGHETSFUNKTIONEN, VOO

Tillbaka till lista